RECENZE: ZNAMENÍ ATHÉNY

Originální název: The Heroes of Olympus #3 - The Mark of Athena
Série: Bohové Olympu
Nakladatelství: Fragment
Počet stran: 527
Rok vydání: 2013
Anotace:
Chystá se velké setkání řeckých a římských polobohů. Posádka z Tábora polokrevných vyráží po moři na bitevním korábu Argo do Tábora Jupiter. Jejich plány však narušuje proroctví sedmi, které se začíná naplňovat. Skupina hrdinů se proto musí vydat do rodiště antických bohů, krajiny Mare Nostrum. Podaří se jim nalézt tajemná znamení bohyně Athény, která jim v boji proti zlu pomohou? Gaia, síla mocnější než všichni bohové, se dál probouzí a ohrožuje budoucnost civilizace. Čas ubíhá a posádka Arga se musí vydat do boje za záchranu lidstva...

Znamení Athény je třetím dílem do série od Ricka Riordana - Bohové Olympu. Série je určená především pro dětské čtenáře, ale podle mě knihy neurazí ani staršího čtenáře. Já mám tuto sérii (i sérii o Percym Jacksonovi) celkově strašně moc ráda a tento díl nebyl výjimkou!
Obě předchozí knihy této série se každá odehrávaly jinde s jinými hrdiny. Právě ti - Percy, Jason, Leo, Hazel, Annabeth a Frank - se v tomto díle setkali, aby společně bojovali proti mocné Gaie a jejím nestvůram. Dokáží ale bojovat bok po boku, když mezi Řeky a Římany panuje už dlouhá staletí nenávist?
Poté co Argo II., bojovná loď, kterou sestrojil Leo Valdez - syn boha Héfaista, přistála v Táboře Jupiter byla v plánu domluva řeckých a římských polobohů a odsunutí těchto neshod a sporů na druhou kolej. To by ale nesměly z Arga II. začít létat ohnivé koule přímo na římské polobohy. Tím pádem se naše polobožská sedmička opět vydává na útěk. Musí zachránit bratra Hazel Nica di Angela, porazit dva Giganty a pokusit se o smír Řeků a Římanů pomocí Znamení Athény.

Nezáleží na tom, kdy padneš, řekla Gaia.
 Knihu od knihy je podle mě Rick Riordan lepší a lepší. U jednoho dílu si řeknete, že je kniha akční a skvělá a v dalším díle je akce ještě víc, přibude tam i trocha romantiky a ještě více bojů. Sama se udivuji nad tím, jak se na 500 stránek tolik akce vejde, ale je to tak. Naši hrdinové si takřka neodpočinou, stále je pronásledují nestvůry,ať už děsivý orli nebo obří kreveta (Krevetozilla - jak říká Percy).
Mou nejoblíbenější postavou je samozřejmě Percy s Annabeth, kteří tvoří skvělý pár a je skvělé, že je Rick dal dohromady. To je právě ta trocha romantiky, o které jsem už psala. Knížka je určená dětem, takže je určitě dobře, že tam nejsou popisovány žádné milostné scénky (přeci jen, Percymu už je 17 - od prvního dílu opravdu vyrostl!), takže se rodiče nemusí bát, že knížka jejich ratolesti nějak pohorší.
Mou další oblíbenou postavou byla Piper, která tvořila pár s Jasonem. Jason podle mě v knize moc prostoru neměl, tak uvidíme, snad v dalším díle.

Pod nimi se v temnotě zasmál hlas. Oběti. Krásné oběti k probuzení bohyně.
Nemám co bych knize vytkla. Opravdu ne (možná je trochu více prostoru pro Jasona). Byla akční, vtipná a možná se u ní i něco přiučíte z řecké nebo římské mytologie. Pokud nad touto sérií váháte, tak nemusíte! Zaručuji vám, že se u ní budete bavit. Rozhodně se do knih od Ricka pusťte - stojí za to.

9,5/10
Děkuji nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku.
Knihu si můžete objednat zde.