RECENZE: BOHOVÉ OLYMPU #2 - NEPTUNŮV SYN

Autor: Rick Riordan
Originální název: The Heroes of Olympus - The Son of Neptune
Série: Bohové Olympu
Nakladatelství: Fragment
Počet stran: 472
Rok vydání: 2012
Anotace: Ztracený Percy Jackson se vrací zpět! Ztratil však paměť a neví, kdo je, odkud přišel a jaké je jeho poslání. Z hlubokého spánku se probudil u vlčice Lupy, která jej poslala do Tábora Jupiter, římské obdoby Tábora polokrevných. Všichni kolem ho považují za syna boha Neptuna, římského boha moří. Společně se dvěma členy tábora je vyslán na Aljašku. Podaří se jim osvobodit boha smrti Thanata, kterého uvěznili obři? Jaké další nebezpečí čeká Percyho, kterému se během cesty začíná vracet paměť?

rick_riordanPo několika letech jsem se vrhla na dočtení série Bohové Olympu od úžasného Ricka Riordana. Když jsem se po blogovací a čtecí pauze zase vrátila, rozhodla jsem se, že dočtu a doplním si v knihovně všechny skvělé série, které jsem nedočetla. Tak jsem tuto výzvu začala s Bohy Olympu. A udělala jsem moc dobře, protože mi polobohové a nestvůry vážně chyběli.
Autorem je již zmíněný Rick Riordan. Za svůj život stihl napsat pětidílnou sérii o Percym Jacksonvi, pětidílnou sérii Bohové Olympu a trilogii o Carteru Kaneyovi.

Sebral kopí od táty a vyšel ven vstříc baziliškům.
str. 236

postavy_hazel_s175
Hazel Levesqueová
zdroj
V druhém díle Bohů Olympu se nám vyprávění střídá z tří různých pohledů - z Percyho, z Frankova a z Hazelina. Tudíž tu máme tři hlavní hrdiny, tři polobohy, kteří (jak už to tak bývá v Rickových knihách) se musí vypravit na nebezpečnou výpravu, doprovázenou nestvůrami (všech možných druhů) a proroctvími

Kniha začíná v momentě, kdy se Percy Jackson dostane do Tábora Jupiter - obdobu řeckého Tábora polokrevných (nám známého z předchozí série). Bohužel zde nastává jeden zádrhel. Percy totiž ztratil paměť, takže neví odkud je, kdo jsou jeho rodiče a tak podobně. V Táboře Jupiter se ho ujmou Hazel s Frankem. Padnou si do oka při válečných hrách a když se potom zjeví v táboře otec Franka - bůh války Mars, je rozhodnuto o výpravě, při které naši hrdinové musí osvobodit Thanatose, řeckého boha smrti. Při svém putování se dostanu do styku s nejrůznějšími nestvůrami a budou muset čelit složitým rozhodnutím, které mohou rozhodnout o osudu lidstva. A to nepřeháním. Důležitou postavou knihy je totiž Gaia - bohyně země, matka Titánů, Gigantů, Kyklopů a dalších nestvůr. A ta má nekalé úmysly.

Je vážně těžké vybrat z knihy nejoblíbenější postavu. Hazel byla velmi chytrá a odvážná. Frank byl trošku nešikovný a hodně vystrašený, v průběhu knihy se stal ale velmi odvážným. Vždycky uměl rozesmát všechny okolo a dodával knize na humornosti. No a Percy? Toho asi nemusím dlouze představovat. Společně tvoří perfektní trojku

„ No... bohyně, která hází dortem po obrovi, nemůže být špatná. Jdeme.
str. 219

Než jsem knihu začala číst, tak jsem se bála, abych nebyla v ději úplně ztracená. Přeci jen jsem první díl četla zhruba před třemi lety. Ale asi po dvaceti stranách jsem se hezky zorientovala a čtení si užívala. První a druhý díl podle mě budou takové předstupně toho, co se chystá v dalších třech knihách, kdy se našich sedm hrdinů střetne a budou dál putovat společně a na to se opravdu těším.
Kniha u mě splnila vše, co jsem očekávala. Doufala jsem, že si u knihy odpočinu, zasměji se a že se rozhodně nebudu nudit. Knihy Ricka Riordana jsou velmi akční a naši hrdinové si opravdu moc neodpočinou.
Musím říct, že Tábor Jupiter (i Tábor polokrevných) a celý svět polobohů a bohů má autor vymyšlený naprosto perfektně. Všechno mu sedí do posledního detailu a má opravdu promyšlené, kam děj zasazuje. V tomto díle byla hlavním tématem Řím a římští bohové a Rick se v ničem neztratil, vše dávalo hlavu a patu a kniha se četla skoro sama, i přes její tloušťku. Hodně lidí považuje sérii za dětskou, ale podle mě příběh neurazí ani staršího čtenáře. Mě například kniha v mých sedmnácti letech velmi bavila.
V hodnocení si nechávám malou rezervu, protože očekávám, že v dalších dílech to bude ještě větší jízda.

Děkuji nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku.
Knihu si můžete objednat zde.